Äntligen är det tävlingsdags!

Just nu i denna stund visar statsen fler än 16.000 visningar på min lilla blogg! Jag vet att det inte är unika besökare, men över 16.000 klickningar har skett här, så det tål att firas. Jag är dessutom osägligt glad över alla som bemödar sig att kommentera genom lite uppmuntran eller goda råd. Fortsätt så! Jag blir lika glad varenda gång!

Nu till tävlingen! I vintras när vi beslutade oss för att jämna till det gamla rabarberlandet (vi flyttade knölarna, för de verkade inte må så bra) hittade vi en märklig konstruktion. Ett par dm under markytan stötte vi på en handfull tegelstenar formade som en liten kista. Ooops! tänkte vi. Nu har vi krockat med en liten grav till nåt av husdjuren som funnits på gården.

Det gick några månader och så kom svaret av en slump från moster Lena. Nej, det är ingen gravkista. Men vad är det då?

t1

t2

Mejla in era svar till den här adressen mittgamlahus@gmail.com. Sista datum för att deltaga är den 31 oktober, då jag kommer att lotta ut en vinst bland de rätta svaren.

För att vara med i tävlingen vill jag att du lägger upp en länk och/eller bilden nedan på din blogg. Har du ingen blogg kan du istället välja att mejla länken https://mittgamlahus.wordpress.com till alla du känner och sedan starta en blogg, för hur ska jag annars kunna länka till vinnaren? Jag tänker inte kontrollera någon, eftersom jag vet att alla som älskar bloggosfären vet att det är länkarna som gör det, så jag litar på alla 🙂

logga-ljus-2

Det här kan man vinna!